Przekazujemy informacje dotyczące składania wniosku o refundację podatku VAT przez mieszkańców ogrzewających dom gazem sieciowym.
Zanim złożysz wniosek PRZECZYTAJ!
Kto może się ubiegać o refundację podatku VAT?
1. odbiorca (osoba jako strona umowy z dostawcą paliwa, na którą jest wystawiona imiennie faktura) wykorzystuje jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, którymi są:
gaz ziemny wysokometanowy lub zaazotowany, w tym skroplony gaz ziemny oraz propan-butan lub inne rodzaje gazu palnego, dostarczane za pomocą sieci gazowej, a także biogaz rolniczy, niezależnie od ich przeznaczenia;
2. główne źródło ogrzewania zostało zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) do dnia 21.12.2022r. albo po tym dniu: w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB (pamiętaj masz na to tylko 14 dni);
3. spełniasz kryterium dochodowe:
- 2100 zł brutto w gospodarstwie jednoosobowym definiowanym jako: osoba fizyczna składająca wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT samotnie zamieszkująca i gospodarująca;
- 1500 zł brutto na osobę w gospodarstwie wieloosobowym definiowanym jako: osoba fizyczna składająca wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarując;
Przy czym w przypadku wniosku złożonego:
- od 1 stycznia do 31 lipca 2023r. bierze się pod uwagę dochody osiągnięte w 2021 roku,
- po 31 lipca 2023 r. dochody z 2022r.
Wszystkie przesłanki muszą być spełnione łącznie!
Kiedy złożyć?
Wniosek należy złożyć w gminie właściwej miejsca zamieszkania wnioskującego. Trzeba w nim określić czy składany jest po raz pierwszy, czy kolejny raz.
Wniosek można bowiem złożyć za cały okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku lub też składać np. co kwartał w danym roku. Trzeba wtedy jednak wskazać czy dane gospodarstwa i jego członków nie zmieniły się.
Do 29 lutego 2024 roku wnioski można składać w dowolnym terminie po otrzymaniu faktury VAT. Od 1 marca 2024 roku, wniosek może obejmować jedynie fakturę VAT otrzymaną w terminie do 30 dni poprzedzających złożenie wniosku. Wówczas trzeba wypełnić załącznik nr 4, oczywiście załączając stosowną fakturę.
Jeżeli mieszkasz na terenie Gminy Kościerzyna i tu jest Twoje centrum życiowe możesz złożyć wniosek:
1. osobiście pobierając wniosek wraz z klauzulą informacyjną ze strony UG lub strony BIP GOPS i wypełniony dostarczyć do GOPS w Kościerzynie.
Wnioski będą przyjmowane przez Panią Dorotę Roggenbuk w biurze nr 6 lub przez Kierownika GOPS-u Panią Sylwię Tomaszewską w biurze nr 7 w godzinach pracy Ośrodka.
2. elektronicznie – przez platformę ePUAP
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej kxlv779y9r
Wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Prosimy nie wysyłać dokumentów z prywatnych adresów e-mail!
3. drogą pocztową przesyłając wniosek na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Strzelecka 9, 83-400 Kościerzyna
Do wniosku trzeba dołączyć faktury dokumentujące dostarczenie paliw gazowych i dowody ich opłacenia. Dokumenty te są niezbędne do złożenia wniosku.